Ya tengo un par de candidatos como regulador con buena pinta.
Son ESC para helicóptero. Me gustan porque tienen la función governor, que pienso puede ser útil para nuestras máquinas.
Los helicópteros vuelan con un nº fijo de rpm. y lo que varía es el ángulo de las palas. La función governor consiste en mantener las rpm fijas frente a los cambios de carga que sufre el rotor al cambiar el paso. En nuestras máquinas funcionaría o debería funcionar igual. Configuras unas rpm en vacío y cuando empiezas a arrancar viruta el ESC lo detecta y automáticamente le da más chicha al motor para que no caigan las rpm.
Dejo un par de fotos y características de los candidatos:
Max Cont Current: 80A
Max Burst Current: 95A
BEC: N/A
LiPo: 6~12S
NiMH: 16~36cells
Weight: 112grams
Max RPM (2-pole): 200,000rpm
Size: 52 x 33 x 23mm
Motor Plug: Female 4mm bullet Connector
Battery Plug: Nil
Features: Spark Eliminator Lead with 2mm Plug
Features.
Extremely low internal resistance
Very low operation temperature
Over temperature protection
APEC MoSfets (Taiwain)
Programming Options.
Battery Type: 6S~12S
Forward/Reverse
Soft Start
LV Cut off Type (Ignore, Reduce Power, Stop Motor)
LV Cut off setting (2.5~3.5v in 0.1v increments)
Timing (Auto, Very Low, Low, Normal, High, Very Hgh)
Switching (8,16kHz)
Factory Restore
Active RPM Control: On/Off (Governor Mode)
Specification:
Output: Continuous 70A, burst 105A up to 10 seconds.
Input Voltage: 5-12 cells lithium battery or 15-36 cells NIMH battery.
BEC: NIL
Control Signal Transmission: Optically coupled system.
Max Speed;
2 Pole: 210,000rpm
6 Pole: 70,000rpm
12 Pole: 35,000rpm
Size: 70mm (L) * 34mm (W) * 16mm (H).
Weight: 82g.
Features:
* Now With Anti-Spark Suppressor
*High performance microprocessor (24khz) brings out the best compatibility with all kinds of motors and the highest driving efficiency.
*Wide-open heatsink design to get the best heat dissipation effect.
*Improved Normal, Soft, Very-Soft start modes, compatible with aircraft and helicopter.
*Smooth, linear, quick and precise throttle response.
*Throttle signal transfered through optically coupled system to avoid the electromagnetic interference.
*Multiple protection features: Low-voltage cut-off protection / Over-heat protection / Throttle signal loss protection
*Governor mode for helicopter.
*The firmware of the ESC can be updated through the USB adapter.
*User programmable via Tx, Programming card or pc USB port. .
Este último casi me gusta más, sobre todo por poder configurarlo con el pc vía usb y no tener que usar una emisora o comprar su tarjeta de programación.